Tobias Hyldeborg: “Ophavsrettigheder mht. domæner med affiliate”

Hvis du skal lave en god affiliate-business online er et domæne et super vigtigt redskab, da det nu kræver en del hvis du skal trumfe et godt domænenavn med SEO – Og netop SEO er også en meget vigtigt, hvis ikke det vigtigste parameter du skal arbejde på, for at få succes med affiliate online.

I dette indlæg vil jeg fortælle lidt om mine praktiske erfaringer med ophavsrettigheder på et domæne jeg købte i forbindelse med et nyt affiliate-projekt.

Jeg har i lang tid skrevet om affiliate marketing på min blog, som for det meste handler om gadgets og sociale medier. Jeg har skrevet en del indlæg om affiliate marketing, og følte jeg havde ret godt styr på det, før jeg begyndte på mit første rigtige affiliate projekt.

Projektet skulle være en prissammenligningsside for Converse sko, og domænet var BilligeConverse.dk (som lige nu blot henviser til min blog). Jeg fandt hurtigt ud af, at det ikke var så nemt at lave en prissammenligningsside, som jeg havde regnet med – Det tager tid.. Men nu er det altså ikke det det skal handle om!

Projektet havde ikke engang kørte en uge, før Converse kontaktede mig, og bedte mig lukke siden ned omgående, da den overtrådte deres ophavsrettigheder.

Det var en blandet følelse jeg fik da jeg modtog mailen. Jeg havde selvfølgelig lidt nederen over, at det allerede var enden på mit første rigtige affiliate-projekt, men samtidig var jeg sgu lidt stolt over, at de allerede havde “fundet” mig.

Jeg havde overhovedet ikke overvejet at tage kampen op, da jeg ved at de ville vinde. Jeg er en fyr der bare gerne vil igang når jeg har fået en ny idé, og “learning by doing” er nu altså én af de fedeste måder at lære på. Her fik jeg mig en lærestreg – Det skal ikke gå ud over dig en anden god gang, så husk at lade vær med at bruge kendte brands i dit domæne, men ellers er der ikke noget der står i vejen for at du kan komme til at tjene kassen med affiliate!

Husk at følge Tobias Hyldeborg på Twitter.

Jonas Donbæk
SEO Specialist ➔ Jeg omsætter data til organisk synlighed
Min passion er at skabe organiske resultater for kunder baseret på data. Data, der kan vise de bedste områder at optimere et website på. Dette gør jeg med mine års erfaring med søgemaskiner, programmering kombineret med mine studier i kommunikations-strategier.

Jeg bruger en stor del af min tid på at holde mig opdateret vedrørende relevante nyheder i forhold til mine kompetencer og viden om søgemaskiner.

Generelt er mit fokus altid at blive bedre til det jeg gør, step-by-step hver eneste dag. Jeg arbejder til dagligt som SEO specialist ved s360 A/S i Aarhus.

Kontakt:
[email protected]
24 66 52 99

KategorierIkke-kategoriseret

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.