Sådan tager du backup af WordPress indhold:

Det kan ikke siges nok gange. Backup er utrolig vigtigt! Hvordan tager du så backup af dit WordPress indhold? Det er kan gøres utrolig nemt!

Du gør følgende:

  1. Logger ind på admin systemet.
  2. Scroller ned til værktøjer. Herunder står der “Eksporter”
  3. Nu kommer du over på en side, hvor der står hvilke elementer du ønsker at have med i din backup. Det er altid smartest at lade den være, så du får alle elementer med!
  4. Tryk download.
  5. Nu generere WordPress en såkaldt CSV fil. Den gemmer du et sted på din computer.
  6. Backup gennemført.

Denne funktion og også meget brugbar, hvis du skal have flyttet indhold fra en WordPress side til en anden. Jeg vil råde dig til at tage backup minimum én gang om ugen. På et tidspunkt kom jeg ved en tastefejl til at slette en fil på et WordPress system, som gjorde at siden ikke virkede. Jeg fik lov til at betale for at få genskabt den ene fil. Hvis jeg bare havde haft den backup, kunne det hele have virket indenfor 10 min.

[box icon=”exclamation”]Se evt. kommentarerne, hvor Michael Bredahl og Ander Bagnegaard, har plugins til automatisk backup! Tak Michael og Anders![/box]

3 kommentarer til “Sådan tager du backup af WordPress indhold:”

  1. Hej Jonas

    Nemt og simpelt, og det SKAL bare gøres.
    Men hvis du ikke har noget imod et ekstra plugin, kan det gøres helt automatisk, så du ikke glemmer det 😉

    BackWPup sender automatisk en backup med alt til din dropbox konto, så kan det ikke være nemmere. Du skal bare huske at slette gamle backups en gang imellem, så dropbox ikke bliver fyldt op.

    Mvh.
    Michael

  2. Det skal gøres automatisk.

    DB backup er der 100vis af programmer til, men jeg har ikke fundet et godt fil backup system, fordi de fylder for meget:)

    Jeg bruger selv et cron-job til at sende alle filerne til en gmail(120% brugt plads) men gørdu ikke sådan noget?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *