Marketing Camp 2012 var en succes

Jeg publicerede i sidste uge et indlæg om min vundne billet til Marketing Camp. Den første   rigtige konference for online markedsføring, i Danmark. Fantastisk! Der var fundet ikke mindre end 24 oplægsholdere, som hver havde et kickass oplæg klar, med meget konkrete eksempler samt tips. Dagen startede således:

  • 07:00: Jeg kører med min ven Mattias fra Odense, mod København.
  • 08:55: Vi ankommer til IT universitetet
  • 09:05: Checkin, og udlevering af navneskilt.
  • 09:05-09:45: Netværk, netværk, netværk.
  • 09:45: Ib Potter byder velkommen, og fortæller om dagens forløb samt pauser.
  • 10:00 Oplæg og konferencen går igang.

Det første oplæg jeg hørte var af Jacob Kildebogaard, omkring website statistik. Det var et utrolig godt oplæg, hvor han kom omkring nogle meget basale ting, men også mange fede tips vi kunne tage med hjem selv at prøve på internetbutikken.

Herefter var der en kort pause, hvor der igen netværkes på fuld tryk, samt et glas vand og æble.

11:30 starter oplægget af Martin Leblanc, som har lavet en søgemaskine som google, bare for grafiske ikoner. Han har på få år skabt en brugerskare på over én million personer. Han var kanon inspirerende at høre på, fordi han kom omkring mange strategiske ting, som man i dagligdagen ikke tænker så meget på, da det tit er de operationelle ting, altså hands-on arbejdet med ens internetbutik.

Herefter var der en frokost pause, med kanon lækker mad! Det er jo vigtigt til sådanne arrangementer. ;)

Efter frokostpausen gik det løs med et oplæg fra Mogens Møller, som er ekspert i brugertest. Brugertest kan man bruge for at se hvordan ens målgruppe bevæger sig rundt på ens hjemmeside, med henblik på optimering, for at gøre det lettere for målgruppen og de potentielle kunder. Vi prøvede endda en brugertest, live under oplægget. Super fedt at opleve!

Herefter var der en kort pause, hvor der netværkes alt hvad der overhovedet kunne, samt indtagelse af vand, kage og kaffe.

Det sidste oplæg jeg fik lov at høre var fra Søren Sprogø fra Afdeling18.dk. Søren er en nørd indenfor website statistik (Google Analytics) og Google reklamer (AdWords). Søren fortalte om en speciel statik rapport, som siges at være den vigtigste af alle indenfor internetbutikker. Rapport viser hvorfra trafikken på internetbutikken kommer fra, men samtidig også hvor meget der bliver solgt gennem hvilke kanaler, altså hvor virksomheden tjener flest penge. Der hvor det bliver super smart er at man kan optimere markedsføringen fuldstændig, da man nu ved 100% hvor ens omsætning kommer fra, og man kan nu begynde at optimere omsætningen. Læs om rapporten, her!

Vi var færdige omkring kl 16:20. Herefter gik turen ind til en Café ved Forum, hvor deltagere og oplægsholdere drak en fælles øl og fik snakket på kryds og tværs. Alt i alt, en SUPER fed dag, som jeg fik fantastisk meget ud af! Jeg vil gøre alt hvad jeg kan for at være der næste år, og jeg kan kun på det varmeste anbefale dig konferencen, hvis du har en internetbutik, eller bare har lidt at gøre med online verdenen. Du bliver ikke skuffet!

Mattias bil, som vi kørte i. Flot hilsen ikke?

Mattias bil, som vi kørte i. Flot hilsen ikke?

Ib Potter byder velkommen til Marketing Camp 2012.

Ib Potter byder velkommen til Marketing Camp 2012.

Oplæg af Martin Leblanc fra IconFinder.

Oplæg af Martin Leblanc fra IconFinder.

Overblik over samlingsområdet.
På vej hjem til min fætter med Metroen. Træt :)
Dagen er slut, og nu går turen mod min fætter med Metroen.
Mit skilt, Marketing Camp 2012.

2 tanker om "Marketing Camp 2012 var en succes"

  1. Sebastian Krausing

    Hej Jonas

    Det var hyggeligt at møde dig igen med Marketing Camp 2012 :) Godt at høre du fik så meget ud af det, hehe :P
    Jeg synes også det var en fin dag, men havde håbet på at blive endnu mere inspireret eller virkelig få nogle guldkorn :).

    Svar
  2. Pingback: Camping Danish style: #uxcampCPH and #mcdk at Danegeld

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>