Flyt dig og dine todo lister

Tit hjælper det på dig, din energi, og dit tankermønster hvor du sidder. Omvendt hjælper det også hvis du flytter dig fra de vante rammer. Du har måske haft den samme plads på kontoret i lang tid, eller har haft det samme kontor i flere år, og kun arbejdet derfra. Har du overvejet at prøve at flytte dig? Det er hvad dette indlæg handler om. 

Bemærk den fine og og svært motivernede Porsche nede i højre hjørne af billedet. (Tryk på billedet for større version).

Siden lørdag har jeg været i København, hvor jeg var til en konfirmation hos min grandfætter. Det var en super dejlig dag, og rart at være samlet hele familien igen. Det er sjældent med store arrangementer hvor alle ser alle, så det var perfekt med et afbræk fra hverdagen og med familie hygge. Lørdag til og tirsdag overnatter jeg hos min fætter. Et sted jeg rigtig godt kan lide at være, og har overnatter de gange jeg er i København.

Et nyt miljø, andet sted, noget andet end jeg plejer. YAY! 😉

Idag mandag, sov jeg til 10 tiden. Jeg stod op, drak et glas vand og spiste morgenmad, og ville gerne have et overblik over hvad der skulle laves i løbet af dagen. (Jeg er meget struktureret, i know :D). Idag, ville jeg prøve noget jeg ikke før har gjort. Jeg vil lave min todo-liste som jeg plejer, dog med et lille tweak. Méd tidspunkter og deadlines på min todo-liste. Noget af min liste så sådan her ud:

  • Nyhedsbrev: 13:30-14.15. Nyhedsbrev til brugerne på Curso.dk. Super spændende nyhedsbrev, som handlede om vores nye produktsider. Læs nyhedsbrevet, her
  • Google Alert: 14:15-15:15. Havde læst en artikel fra Halfdann Timm omkring Google Alert og søgeord som bruges i Søgemaskineoptimering. Så jeg fik sat alle vores søgeord ind i Google Alert, for at kunne se hvor vores potentieller kunder er aktie. Læs Halfdans artikel, her
  • WordPress Website 15:15-16:00. Jeg laver stadigvæk WordPress websites for andre, på freelancebasis. Dog kun store opgaver. Denne gang er det en cykelforretning, som ser frem til at komme online. Små rettelser og opdateringer af div. indhold. 
  • Administration af domæner 16:30. Jeg er administrator for en del afffiliate sider, hvor jeg står for alt opdatering, rettelser, kodning mv. 

Jeg har altid kunnet lide todo-lister fordi jeg på den måde, har fået et struktureret overblik over hvad jeg skal nå i løbet af dagen. Dog har jeg altid lavet dem uden tid og deadlines. Jeg vil gå så langt som at sige at alle mine fremtidige todo-lister bliver MED tidspunkter og deadlines. Det fungerer super godt, fordi at man ved hvad de næste 60 min skal bruges på, så man ikke falder hende i Facebook eller andre tidsrøvere.

Udover at jeg har tweaket mine todo-lister, så har jeg i den seneste tid eksperimenteret med hvor jeg arbejder. Jeg har generel base derhjemme på mit teenageværelse. Idag mandag, og imorgen tirsdag er jeg i København og arbejder fra min fætters lejlighed, hvilket er i et helt andet miljø end jeg er vant til i Fredericia. Det er et helt nyt sted, området og kulturen er ligeledes lidt anderledes end de vante rammer. Jeg synes det har fungeret super godt, at få flyttet min daglige pind til at andet sted end hvor jeg plejer. Det giver et eller andet indeni som er svært at forklare, når man sidder et sted man ikke sidder normalt, og bare har en super fed arbejdsliste at gå igang med. Rock on! YEAH! 😉

Fra mig til dig

Det du skal tage med fra denne artikel er min idé med at sætte tidspunkter på todolisten. Det kan bruges i ALT hvad du laver, ligegyldigt  om du er statsminister, sygeplejerske, iværksætter, studerende eller arbejdsløs. Alle har nogle ting som skal ordnes, og prøv nu at sætte tidspunkter på hvad du skal nå, og så følg din plan! – Glæder mig til at høre om det også har en positiv effekt på dig, som det havde mig jeg selv 😉

Flyt dig….. Vær kreativ og tænk over hvor du plejer at lave dine ting. Læser du tit lektier på værelset? Eller arbejder du altid fra det samme sted? Så prøv at flyt dig, det behøver ikke være langt. Ud til køkkenbordet, hjem til en af dine forældre (hvis de er skilt), bekendte eller venner. Iværksættere: Prøv at sæt dig sammen med en sparingspartner, en netværksrelation eller andet, og arbejd’ (Det giver GOD energi). Bare sørg for at du laver dit arbejde/studie/hvad det måtte være, er andet sted end du plejer.

Champ… Jeg glæder mig meget til at høre om dit eksperiment 😉

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *